Discover the compensation process

Le mode d’intervention optimal pour le FGDR est celui de l’intervention préventive, permettant de régler les difficultés d’un établissement bancaire ou financier avant le déclenchement d’une faillite bancaire, de faire en sorte que les clients ne soient pas affectés, et que le service ne soit pas interrompu.

Ceci n’étant pas toujours possible, à la demande de l’Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution (ACPR i), le FGDR peut procéder à l’indemnisation des clients de l’établissement en faillite pour leurs comptes, livrets et plans d’épargne, ainsi que pour leurs titres financiers protégés par lui. 

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Compensation process for savings and other bank accounts

Compensation i within seven working days.
On the deposit “unavailability date”, the institution is declared as having failed. Customers lose access to their accounts and the institution goes bankrupt. Compensation by the FGDR is initiated by the ACPR i

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Compensation process for financial securities

The compensation process is initiated when two conditions are met: the securities have disappeared from your accounts and the failed institution is unable to return or repay them. Compensation i is then paid within three months. 

 

 

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Compensation process for performance bonds

The compensation process is initiated when a credit institution is no longer able to honour the performance bonds issued by it to business professionals (travel agents, real estate developers, etc.). The FGDR immediately assumes responsibility for the performance bonds and honours them if they are called.

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visuel présentation fgdr